• 9:00- 18:00 uur
  • Plan een afspraak
  • +31 6 19 05 11 51
  • Bel direct

Het voordeel van een administratiekantoor vertaalt zich enerzijds in de belastingaangifte. Door het missen van fiscale kansen kan uw belastingaangifte zomaar duizenden euro’s hoger uitvallen. Daarnaast vinden wij het belangrijk dat u beslissingen over de toekomst van uw bedrijf kan nemen op basis van actuele cijfers, zodat u altijd precies weet hoe u ervoor staat en welke mogelijkheden en kansen er zijn.

Bij MKR Finance zijn de lijntjes kort en dat betekent dat ju bij ons altijd rechtstreeks, persoonlijk contact heb

Facturen kunnen fysiek aangeleverd worden maar ook digitaal via de e-mail of de Cash-app. Het is wel belangrijk om periodiek (bij voorkeur maandelijks, liefst per week en optimaal dagelijks) alle facturen aan te leveren zodat wij er voor kunnen zorgen dat uw administratie ook elke maand netjes bijgewerkt is. Voor de banken maken wij een automatische koppeling met cash software zodat u daar helemaal geen omkijken naar hebt.

U bent verplicht om een administratie bij te houden zodra u ondernemer bent, of aangifte Omzetbelasting moet doen. Ook als u alleen maar inkomsten hebt als bijverdiensten, zult u al snel btw plichtig zijn. Daarom is het belangrijk dat u alle facturen en bonnen verzamelt.

Als u geen administratie bijhoudt, kan dat op verschillende manieren zeer vervelend voor u uitpakken. Waarschijnlijk krijgt u meer btw terug dan dat u hebt betaald; en dat krijgt u nu niet terug. Als u controle krijgt van de Belastingdienst, en uw administratie is niet op orde, dan is de kans groot dat de Belastingdienst uw inkomen gaat inschatten; en dan hebt u een groot probleem. Want als de Belastingdienst uw inkomen heeft ingeschat, dan moet u aantonen dat dit niet juist is, en dat is bijna onmogelijk.

Wij kunnen zeker ook ondersteunen bij adviesvraagstukken, voor zowel bestaande als startende ondernemers op veel uiteenlopende onderwerpen.

MKR Finance  richt zich op kleine en middelgrote bedrijven (tot 100 medewerkers), startende ondernemers en zelfstandigen zonder personeel. De verschillende ondernemingsvormen die wij ondersteunen zijn eenmanszaak, vennootschap onder firma, maatschap en een besloten vennootschap.

Kwartaalaangifte BTW

Kwartaal 1
uiterlijk 10 april

Kwartaal 2
uiterlijk 10 juli

Kwartaal 3
uiterlijk 10 oktober

Kwartaal 4
uiterlijk 10 januari

Je haalt aan het urencriterium als u aan de volgende twee voorwaarden voldoet:

  1. U besteedt minimaal 1.225 uur aan het feitelijk drijven van je onderneming,
  2. U besteedt meer dan 50% van de tijd die je werkte aan uw onderneming

De tweede voorwaarde geldt overigens niet voor startende ondernemers, startende ondernemers mogen er best nog een flinke baan naast hebben, zolang als zij maar tenminste 1.225 uur aan de onderneming besteden.

Als u ondernemer bent komt u in aanmerking voor een aantal regelingen die uw belastbaar inkomen verlagen. Ze zijn te verdelen in regelingen die wel en niet afhankelijk zijn van het urencriterium:

De niet van het urencriterium afhankelijke voordeel regelingen zijn;

   de investeringsaftrekregelingen

   de MKB-winstvrijstelling

De wel van het urencriterium afhankelijke voordeel regelingen zijn;

   de zelfstandigenaftrek

   de startersaftrek (drie jaren)

   de meewerkaftrek

   de stakingsaftrek (bij opheffen van ondernemerschap)

   de fiscale oudedagsreserve (FOR)

   willekeurig afschrijven tot 100% voor startende ondernemers

Investeringen zijn aanschaffingen van goederen die een een aantal jaren in uw onderneming kunnen worden gebruikt: de zogenoemde bedrijfsmiddelen. Belangrijk in deze definitie is de term: aanschaffingen, dit bekrachtigd dat je de bedrijfsmiddelen in eigendom dient te verkrijgen. Het criterium spitst zich dus toe op de levensduur van een gekocht bedrijfsmiddel, de prijs van aangeschafte goederen doet voor de vraag iets een investering is niet terzake. Als u gaat investeren in bedrijfsmiddelen, heeft dat 2 belangrijke gevolgen:

  • U moet gaan afschrijven op de aanschaffingsprijs van de investeringen.
  • U kunt mogelijk investeringsaftrek krijgen.

   In de praktijk boekt men de aanschaf van bedrijfsmiddelen kleiner dan €450 (de drempel voor de investeringsaftrek) veelal niet als investering, maar rechtstreeks op de kosten, dit ondanks het feit dat het bedrijfsmiddel meerdere jaren mee gaat.

Heeft u een voorlopige aanslag inkomstenbelasting ontvangen? De voorlopige aanslag van het huidige jaar wordt door de belastingdienst gebaseerd op de inkomens gegevens van het vorige jaar. In veel gevallen is dat geen probleem, maar wat nu als uw inkomsten voor het huidige jaar flink lager zullen uitvallen dan vorig jaar? Dan bevind u zich in een situatie dat u een te hoge voorlopige aanslag hebt ontvangen en zal u ten onrechte veel belasting vooruit dienen te betalen.
De teveel betaalde belasting krijgt uiteindelijk na indiening van de definitieve aangifte in het volgende jaar wel weer terug, maar gedurende dit jaar kan de hoge voorlopge aanslag een zware last voor uw banksaldo zijn. Dit voorkomt u door een verzoek tot wijziging voorlopige aanslag in te dienen.
Kort na indiening van dit verzoek zal u bericht van de belastingdienst ontvangen, dat de eerder verstuurde voorlopig aanslag inkomstenbelasting is herzien en conform uw verzoek nu gebaseerd wordt op de lagere verwachte winst.

Iedere ondernemer is wettelijk verplicht zijn administratie 7 jaar te bewaren (fiscale bewaarplicht). Daarbij moet u denken aan:

– grootboek
– debiteuren- en crediteurenadministratie
– voorraadadministratie
– in- en verkoopadministratie
– loonadministratie

In verband met de herzieningstermijn van de aftrek voorbelasting voor onroerende zaken, zoals bedrijfspanden, moet u de gegevens van onroerende zaken 10 jaar bewaren

Hulp nodig?